喜歡電影和旅遊嗎? 來一起玩吧!

Saturday, July 19, 2008

血鑽

有天,因為想到鑽石背後有很多血與淚,於是不再想要鑽戒或任何寶石了。
其實從來沒有很喜歡閃爍的東西,只是,因為生活的圈子不同了,身邊的人都很愛這璀璨的玩意,自己也漸漸好像有點動心。人真的容易受環境所影響。
不是說喜歡鑽石不好。每人的喜好都不同,只是,近來,覺得自己好像迷失了。曾經很想要一個TOD'S 的手袋...... 好在沒買,否則現在肯定後悔不已。

有時,我因為生活中的矛盾感到無力。

  • 我愛吃麥當勞家鄉雞但他們刻薄員工
  • 我買廉價成衣而不肯定製衣廠對工人是否人道
  • 在全球二氧化碳過份排放的時候我每晚都開冷氣
  • 我吃外賣。這兩年我吃過的發泡膠飯盒大概可以堆滿會議室
  • 我浪費紙張
  • 我浪費電力
  • 很想改進自己,但我不自律
這時候我就想起龍應台教授說,能做多少就做多少吧,我又不是聖人! 對呀,能做一點,總比從不開始好。

**如果不想買到充滿血腥的鑽石,就買些有出口證書的貨品吧!

What is a conflict diamond?
Conflict diamonds are diamonds that originate from areas controlled by forces or factions opposed to legitimate and internationally recognized governments, and are used to fund military action in opposition to those governments, or in contravention of the decisions of the Security Council.


How can a conflict diamond be distinguished from a legitimate diamond?
A well-structured 'Certificate of Origin' regime can be an effective way of ensuring that only legitimate diamonds -- that is, those from government-controlled areas -- reach market. Additional controls by Member States and the diamond industry are needed to ensure that such a regime is effective. These measures might include the standardization of the certificate among diamond exporting countries, transparency, auditing and monitoring of the regime and new legislation against those who fail to comply.


Read more:
http://www.un.org/peace/africa/Diamond.html

No comments: